Mozgásterápia
Pedagógus / idegrendszert fejlesztő mozgásterapeuta – Budapesti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógus szak / Kulcsár-módszer alapján képzett okleveles mozgásterapeuta.
A mozgásterápia során olyan módszert alkalmazok, mely hatékony és tartós eredményt hoz a gyermekek életében a stresszoldás mellett. Kineziológusként megismertem a Delacato módszert, mely alapja annak a nagyszerű kutatásnak és módszernek, melyet Kulcsár Mihályné dolgozott ki Magyarországon. A tanulási nehézségek második, harmadik osztályban felszínre kerülnek, s gyakran társulnak hozzájuk pszichoszomatikus megbetegedések.
Ha kiderül (általában második, harmadik osztályban szokott előfordulni), hogy tanulási nehézségekkel küzd, nem figyel, izeg-mozog, zavarja a többieket, nem érti a feladatot, lemarad, fegyelmezetlen…, soroljam?
NEM A GYERMEK HIBÁJA!
Ezek a tünetek!!!!
Nem képes a figyelemre, a feladat megoldására, mert NEM KAPCSOL!
Ugye ismerős a magyar nyelvben “Ja, nem kapcsoltam!” Pontosan ez történik!
Lehet, hogy nem jut át az információ a bal agyféltekéből a jobba, vagy épp egy velünk született magzatkori reflex nem oldódott ki a maga idejében, vagy a mozgásfejlődéséből valamelyik fázis kimaradt, felcserélődött, vagy épp rövid ideig tartott.
A magzatkorban történhettek olyan nem kivédhető stresszek, amelyek szintén felelősek. Nagy vonalakban így tudnám megválaszolni a miérteket.
De hogy jön összefüggésbe a mozgással? Gyakran apukák kérdeznek, mert (ugyebár, ahogy mi nevelkedtünk, azt mondták, “gyakorolj fiam, addig írod, amíg meg nem tanulod” stb.)
“A mozgással okosodik???? Na ne!!!!”
Pedig DE!
VAN SEGÍTSÉG!
Megszületik a baba. Eszik, alszik (és a többi)… Aztán mozogni kezd…
Az idegrendszer szépen fejlődik napról napra észrevétlenül, s közben a kódok beíródnak a buksijába.
Mozgása fejlődik, a kapcsolatok, összeköttetések, pályák, egy-egy adott szakaszban a gyakorlással bevésődnek.
Ha egy adott szakaszban ez nem történik meg, hopp, nincs ösvény, amin az információ továbbítódna. Marad a zsákutca.
A célom a gyerekekkel, hogy a zsákutcákból kiépítsünk egy igazi autópályát felhajtókkal, lehajtókkal, amelyek segítik a stabil, biztonságos közlekedést, azaz az információk továbbítását.
Tehát újraírható a pályarendszer.
Nem kis munka, mert legalább egy év, s minden nap 20 percet vesz igénybe. De az egész életére kihat majd!
Ahogy lekerül a “másság” bélyege, magabiztosabb lesz, a siker mindennapossá válik, teljesítménye ideális lesz…
Szóval, nem túlzok ha azt mondom, végre élheti boldogan mindennapjait.
Gyakran okoz párkapcsolati válságot is eme probléma a szülők vonatkozásában. Valljuk be, bármennyire is szeretjük gyermekünket, de minden nap százszor figyelmezteni ugyanazért a dologért, aztán sorozatosan arra érkezni az iskolába, hogy már megint az én gyerekem ezt és azt csinálta, nos, nem kedvez apa-anya kapcsolatának sem.
Az apák nagyon szeretnék, ha fiúgyermekeikre büszkék lehetnének, de miért is ne? Érthető, úgy gondolom, s kudarcként élik meg, ha ez nem lehetséges.
Az anya ott áll kettejük között, azzal a gondolattal, hogy “nem szültem tökéletes gyermeket neki”.
S elkezdődik a veszekedések ördögi köre, egymást bántják, természetesen más apropó kapcsán….