Mozgásterápia

Pedagógus / idegrendszert fejlesztő mozgásterapeuta – Budapesti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógus szak / Kulcsár-módszer alapján képzett okleveles mozgásterapeuta.

A mozgásterápia során olyan módszert alkalmazok, mely hatékony és tartós eredményt hoz a gyermekek életében a stresszoldás mellett. Kineziológusként megismertem a Delacato módszert, mely alapja annak a nagyszerű kutatásnak és módszernek, melyet Kulcsár Mihályné dolgozott ki Magyarországon. A tanulási nehézségek második, harmadik osztályban felszínre kerülnek, s gyakran társulnak hozzájuk pszichoszomatikus megbetegedések.

A gyermek nem képes a tartós figyelemre, de ez nem az ő hibája! Csupán arról van szó, hogy nem épültek ki a buksijában azon szinapszisok, melyek felelősek a kapcsolatokért. Szó szerint, nem kapcsol, hisz nincs kiépült pálya. Gyakran zavart okoz például az a jelentéktelennek tűnő jelenség, hogy egy jobbkezes gyermek esetében az ellenkező oldali füle, szeme, lába a domináns, s mindez lehet gyökere a tanulási nehézségnek.

Ha kiderül (általában második, harmadik osztályban szokott előfordulni), hogy tanulási nehézségekkel küzd, nem figyel, izeg-mozog, zavarja a többieket, nem érti a feladatot, lemarad, fegyelmezetlen…, soroljam?

NEM A GYERMEK HIBÁJA!

 

Ezek a tünetek!!!!

Nem képes a figyelemre, a feladat megoldására, mert NEM KAPCSOL!
Ugye ismerős a magyar nyelvben “Ja, nem kapcsoltam!” Pontosan ez történik!
Lehet, hogy nem jut át az információ a bal agyféltekéből a jobba, vagy épp egy velünk született magzatkori reflex nem oldódott ki a maga idejében, vagy a mozgásfejlődéséből valamelyik fázis kimaradt, felcserélődött, vagy épp rövid ideig tartott.
A magzatkorban történhettek olyan nem kivédhető stresszek, amelyek szintén felelősek. Nagy vonalakban így tudnám megválaszolni a miérteket.

De hogy jön összefüggésbe a mozgással? Gyakran apukák kérdeznek, mert (ugyebár, ahogy mi nevelkedtünk, azt mondták, “gyakorolj fiam, addig írod, amíg meg nem tanulod” stb.)

“A mozgással okosodik???? Na ne!!!!”

Pedig DE!

VAN SEGÍTSÉG!

Megszületik a baba. Eszik, alszik (és a többi)… Aztán mozogni kezd…

Az idegrendszer szépen fejlődik napról napra észrevétlenül, s közben a kódok beíródnak a buksijába.
Mozgása fejlődik, a kapcsolatok, összeköttetések, pályák, egy-egy adott szakaszban a gyakorlással bevésődnek.
Ha egy adott szakaszban ez nem történik meg, hopp, nincs ösvény, amin az információ továbbítódna. Marad a zsákutca.

A célom a gyerekekkel, hogy a zsákutcákból kiépítsünk egy igazi autópályát felhajtókkal, lehajtókkal, amelyek segítik a stabil, biztonságos közlekedést, azaz az információk továbbítását.

Tehát újraírható a pályarendszer.

Nem kis munka, mert legalább egy év, s minden nap 20 percet vesz igénybe. De az egész életére kihat majd!

Ahogy lekerül a “másság” bélyege, magabiztosabb lesz, a siker mindennapossá válik, teljesítménye ideális lesz…

Szóval, nem túlzok ha azt mondom, végre élheti boldogan mindennapjait.

Gyakran okoz párkapcsolati válságot is eme probléma a szülők vonatkozásában. Valljuk be, bármennyire is szeretjük gyermekünket, de minden nap százszor figyelmezteni ugyanazért a dologért, aztán sorozatosan arra érkezni az iskolába, hogy már megint az én gyerekem ezt és azt csinálta, nos, nem kedvez apa-anya kapcsolatának sem.

Az apák nagyon szeretnék, ha fiúgyermekeikre büszkék lehetnének, de miért is ne? Érthető, úgy gondolom, s kudarcként élik meg, ha ez nem lehetséges.
Az anya ott áll kettejük között, azzal a gondolattal, hogy “nem szültem tökéletes gyermeket neki”.

S elkezdődik a veszekedések ördögi köre, egymást bántják, természetesen más apropó kapcsán….

Ne hagyja!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás